Szeretettel köszöntelek a Balaton Szerelmesei közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz,
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Balaton Szerelmesei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Balaton Szerelmesei közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz,
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Balaton Szerelmesei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Balaton Szerelmesei közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz,
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Balaton Szerelmesei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Balaton Szerelmesei közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz
és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz,
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Balaton Szerelmesei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
16 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
Ma rajtolt Európa leghosszabb és legrégebbi tókerülő vitorlásversenye. Az először 1934-ben megrendezett balatoni regattának Európában csak három konkurense akad. A Genfi-tavon futó Boldor, a Boden-tavon tartandó Rund Um és a Garda-tavi Centomiglia. Mindhárom elmarad a Kékszalagtól, amelyen 160 kilométert kell vitorlázni. Kedvező szél esetén erre a legjobbaknak 11-12 órára lesz szükségük.
Az elmúlt években igencsak megnőtt a honi hajózó társadalom. Csaknem
négyezer az igazolt versenyzők száma, míg a rendszeresen, de csak
amatőrként vízre szállók tábora körülbelül 50 ezerre tehető, a
forgalomban lévő vitorlások száma pedig csaknem 10 ezer. Ebből 8 ezer
állomásozik a Balatonon. Nem véletlen tehát, hogy az utóbbi időben
egymást érték a kikötői fejlesztések Magyarország legnagyobb taván. Ma
már több mint 100 regisztrált létesítmény áll a vízőrültek
rendelkezésére a tavon.
Ha valaki kedvet kapna a hajózáshoz,
első körben hajóvezetői vizsgára van szüksége, amit körülbelül 50-100
ezer forintért szerezhet meg iskolától függően. A sport egyre növekvő
népszerűségét éppen a vitorlásiskolák száma mutatja, melyekből ma már
több mint ötvenben oktatnak. Négy fő számára egy hétvégére már 40-60
ezer forintért is bérelhető hajó, de az ár felszereltségtől függően
elérheti a 150-200 ezer forintot is. Egy 50 láb hosszú - több mint 15
méteres - luxushajó viszont több, mint félmillióba kerül egy hétvégére.
Aki saját hajóval szeretne túrázni, annak nagyon mélyen a
zsebébe kell nyúlnia és persze a hajó kifizetésével még nincs vége a
költségeknek. A kikötői bérlettel is számolni kell, ami évente
jellemzően 300-600 ezer forint között változik, a mérettől függően, ezt
pedig akkor is fizetni kell, ha a tulajdonos rá sem néz hajójára.
forrás: Stop.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Vitorlásverseny mellett múzeum is őrizné Bujtor István emlékét
41. Kékszalag
Már csak egy hét a Kékszalagig
A Sirocco